05 December 2015

φανταδεκαπέντε με τον Αργύρη Μπακιρτζή

Για το #15 ο Αργύρης Μπακιρτζής (σε μια φανταστική συνομιλία).

Φαντασμένιος: Στο 15 ο πρώτος δίσκος των Ρώσων shoegazers Pinkshinyultrablast.

Αργύρης: Τι λες ρε παιδί μου; Ρώσοι; Είχα μια φίλη από την Ρωσία που έζησε στην Ελλάδα κάποια χρόνια και έμαθε λίγα ελληνικά. Μου είχε μάθει και εμένα κάποιες φράσεις στα ρώσικα. Όποτε πηγαίναμε για καφέ με αυτή τη φίλη μου σπάγαμε πλάκα με τα γκαρσόνια. Ερχόντουσαν διστακτικά και βλέπαμε στα μάτια τους την απορία, αν μας μιλούσαν στα αγγλικά απαντούσε αυτή στα ελληνικά, αν μας ρωτούσαν στα ελληνικά αποκρινόμουν εγώ στα ρώσικα! Έπρεπε να έβλεπες τις φάτσες τους.

Φαντασμένιος: Καλό. Εμείς εδώ στα ακραία μουσικά φαινόμενα έχουμε ένα μικρό κόλλημα με τους νεανίες shoegazers. Σε αυτό το ράφι φέτος βρέθηκαν δισκάκια από τους: Cheatahs (Λονδίνο), White Poppy (Βανκούβερ), Valet (Πόρτλαντ), Gliss (Βερολίνο/Κοπεγχάγη) , Future (Παρίσι), Kairon; IRSE! (Φιλανδία). Παρατηρώντας τη γεωγραφική κατανομή των κυκλοφοριών  διακρίνεται μια shoegazing συσχέτιση με τον βαρύ χειμώνα.
   
Αργύρης: Τώρα που είπες βαρύ χειμώνα μου θύμισες το Δεκέμβριο του 2001 όταν είχα πάει με τον μπατζανάκη μου στο γάμο μια ξαδέρφης του στην Ύδρα. Μέναμε τότε σε ένα ξενοδοχείο με πισίνα. Σεπτέμβρης ήτανε. Λοιπόν ένα μεσημέρι είπαμε να κάνουμε βουτιές, βέβαια εγώ μετά την ταινία που κάναμε με τον Τσιώλη όποτε βλέπω πισίνα βουτάω λέγοντας την περίφημη ατάκα του σχωρεμένου του Σάκη "ψήφισε η μάνα μου νέα δημοκρατία;". Το βράδυ στο τραπέζι με πλησιάζει ένας κύριος και μου λέει: "Σας απολαύσαμε το μεσημέρι με τις βουτιές, αλλά εσείς τι πάθατε; Ψήφισε η μάνα σας Νέα Δημοκρατία;" Του λέω είστε και εσείς φανατικός του ας περιμένουν οι γυναίκες ε; μου λέει "του ποιου;" της ταινίας του Τσιώλη με τον Πασόκο του λέω αλλά μη βλέποντας κάποια αντίδραση λέω να το τελειώσω κάπου εδώ λέγοντας πως πράγματι ψήφισε Νέα Δημοκρατία η μάνα μου. Η οποία όντως ψήφισε Νέα Δημοκρατία.

Φαντασμένιος: Καλό. Το Everything Else Matters δεν παρουσιάζει κάτι καινούργιο. Άλλωστε για το είδος που υπηρετεί αυτό δεν αποτελεί ζητούμενο. Το θέμα είναι οι συνθέσεις και η εκτέλεση, και εκεί οι Ρώσοι τα πάνε μια χαρά. Μια τίμια κορύφωση έρχεται στο μέσο του δίσκου με το metamorphosis ενώ ολοκληρώνουν τη λίστα με τα πρέπει ενός 100% shoegaze δίσκου κάνοντας τον  απαραίτητο χαμό στο τραγούδι που κλείνει το δίσκο Marigold.
  
Αργύρης: Πολύ δυνατό. Σου διαβάζω από τον Ερρίκο Ε' του Σαίξπηρ "Όλα τα πράγματα είναι έτοιμα, να το μυαλό μας είναι έτοιμο" αυτό ή από τον Μάκβεθ "κάτι κολασμένο έρχεται προς το μέρος μας".

No comments: